כותרות אתמול: 15 ביוני, 1973

השבוע לפני 50 שנה ולכבוד יום הולדתו ה-81 של פול מקרטני, היום, חזרנו אל אחת הכותרות המוגזמות ביותר שפורסמו בלהיטון. מזלטוב, סר פול.

פול מקרטני חוגג היום, 18 ביוני, את יום הולדתו ה-81 ולכבוד האירוע חזרנו אל אחת הכותרות המוגזמות ביותר שפורסמו בלהיטון אי פעם, ציטוט מפי מקרטני שהביא כתב להיטון בלונדון (משום מה הושמט שמו של הכתב): "נכון שאנחנו מתכוננים להקים מחדש את החיפושיות – אבל אנחנו לא ממהרים".

כותרת סנסציונית, בלי ספק, אבל לא מדויקת, בלשון המעטה. מקרטני אמר כך: "מה עם עמיתיי לשעבר? נכון שאנחנו מתכוננים לעשות משהו ביחד ('משהו' זה מושג מעורפל ובכל מקרה לא נאמר צירוף המילים שמיליוני מעריצים חלמו לשמוע, 'להקים מחדש את החיפושיות'), אבל אנחנו לא ממהרים, מחכים לזמן המתאים. אך תדע לך שאנחנו שומרים על קשר וההוכחה הם השירים החדשים שהקלטנו, ג'ורג' ואני, לאלבום החדש של רינגו".

ציטוט אחר התייחס ישירות לישראל: האיסור על הבאת החיפושיות לישראל, כשעוד ניתן היה, כשהם עוד הופיעו והמנהל שלהם, בריאן אפשטיין היהודי, היה בחיים ומאוד רצה שיגיעו לישראל. "לפני שמונה שנים רצינו לבוא אליכם", אמר פול, "אך הממשלה שלכם החרימה אותנו. תאמין לי שעד היום איני יודע מה הייתה הסיבה (בדיעבד, כנראה קרבות אגו יצריים בין אמרגנים ישראלים, תקצוב של מטבע זר לתשלום ללהקה, בתוספת שמרנות מטופשת של משרד החינוך). פנו אליי בזמן האחרון בכמה הצעות להופיע בישראל, אך בינתיים לא קיבלתי אף אחת מהן".

החיפושיות מעולם לא התאחדו, אבל בספטמבר 2008 פול מקרטני הגיע בסופו של דבר לישראל, הופיע בפארק הירקון מול כ-50 אלף מעריצים, ואף בירך את הקהל ב"שנה טובה" בעברית.

מזלטוב סר פול, בריאות טובה, אריכות ימים ועוד שנים רבות של מוזיקה טובה.

כתיבת תגובה