קוני למל פוגש את האחים בלוז

(צילום: שמחה ברבירו)

חיים נוי על "החב"דניקים" בתיאטרון הקאמרי: מחזמר מרשים שאינו נופל מהפקות בווסט אנד או ברודוויי, ואפילו עולה על חלקן.

המחזמר "החבדניקים", בתיאטרון הקאמרי, הוא מופע מרשים, סוחף ומלהיב, שטרם נראה כדוגמתו בארץ. שואו ברמה גבוהה. להקת שחקנים, זמרים ורקדנים נפלאה ותזמורת שלמה על הבמה, מעניקים חוויה מוזיקלית ותיאטרלית, תחת ניצוחם של הבמאי (והמנהל האמנותי של הקאמרי), גלעד קמחי, ואביחי חכם שיצר כוריאוגרפיה מדהימה ונפלאה ובית ספר לכל הכוריאוגרפים על במות הארץ וחו"ל. המחזמר המושקע לא נופל מהפקות בווסט אנד וברודווי ואפילו עולה על חלקן.

אודי גוטשלק כתב (וביים יחד עם קמחי), את המחזמר שהוא מעין פרודיה על חצרות החסידים, עם קריצות לגיבורי סרטים ומחזות כמו שני קוני למל, האחים בלוז,שיקאגו, ועוד. אלעד פרץ הלחין את המוזיקה, והיא סוחפת, פורצת ומתנגנת, מבוצעת היטב על ידי הלהקה המוכשרת ובליווי תזמורת המהפכה המצוינת, בניצוח רועי אופנהיים.

העלילה עוסקת בשני אחים מחב"ד, רווקים הכמהים להתחתן. אחד האחים, יהודה, משודך לבתו של הרב ואולם הרב מתנה זאת בכך שגם אחיו, חיים,  ימצא כלה ראויה, אחרת לא יסכים לנישואיו. הצרה היא שאחיו של יהודה, הידוע כעילוי בתורה ובחור משכמו ומעלה, הוא צעיר רפה שכל קמעא והתברך בעוד חסרונות. במטרה למצוא כלה לחיים, האחים מגיעים לתל אביב ושם נופלים להרפתקאות עם ראש משפחת פשע המטיל אימה על הסביבה ועל עובדיו הזרים במועדון מפוקפק. התסבוכת מסתבכת כפליים, אך בסופו של דבר נמצא פתרון והוא מדהים וטוב.

עופרי ביטרמן ורפאל עבאס המצוינים מגלמים את שני האחים ומשחקם הוא מעולה, מקצועי וראוי לכל התשואות. השניים הם שחקנים עם כישרון יוצא דופן.

טלי אורן ושני שאולי מגלמות לסירוגין, ובאורח נפלא, את השדכנית המהירה ביותר בעולם, והן מבדרות ונהדרות. זהו תפקיד כפול של שתי שדכניות, דודניותד. טלי היא כוכבת משכמה ומעלה ומשחקת מצוין וכך גם שני שאולי שראיתי בהצגה קודמת.

יניב סוויסה מגלם את המאפיונר ומשחקו הוא פנינה ממש, בית ספר לשחקנים, כישרון מהלך. אוראל צברי מגלם את עוזרו של הרבי והמספר, ואת משה רבנו, והוא מרשים ומעולה. תפקידו כמשה, למרות שהוא קצר ואפיזודי זכור יותר מכל תפקיד בהצגה בזכות משחקו המשובח והטקסט המופלא.

דניאל סטיופין מוצלח מאוד כעוזרו הלא נאמן של ראש משפחת הפשע ומשחקו רווי הומור וכישרון.  אלעד אטרקצ'י גונב את ההצגה במשחק מרגש ונהדר, בדמות רון, מעצב שמלות הכלה. הקטעים שלו נפלאים ומוכיחים כי הוא הופך לכוכב במה, ריקוד וזמר.

לתשומת לב מיוחדת ראויה מאיה לבני המגלמת נהדר את מרי, העובדת הזרה במועדון של ראש משפחת הפשע. היא מגישה משחק משובח ומקצועי, והכישרון שלה פשוט נוטף ממנה. מאיה שאומצה בגיל שלושה חודשים בווייטנאם על ידי משפחה ישראלית, הייתה ילדת פלא שהופיעה בפסטיגלים למיניהם ובמחזות זמר, וסיפור חייה ראוי לסדרת טלוויזיה. אין ספק שעוד נשמע ממנה רבות בזכות משחקה והפוטנציאל המרשים שלה.

עוד בלהקה: יפעת זהר כהן, חיית במה מוצלחת, אלונה טננבאום המרשימה, דור אוחיון  המוכשרת, טופז אבדנג, אופק זרקו, מתן און ימי, אור משה, גלעד מרחבי, בר קליין, רועי ניב, אנטולי שנפלד, עדי מיוחס, שי שטרית, שחף בוארון, רפאל בנימין, אדיר בובליל ויעל דובר,  כולם כישרוניים ומעולים.

הניהול המוזיקלי של אמיר לקנר ואלעד פרץ הוא מצוין. התפאורה של ערן עצמון מרשימה ביותר, וטרם נראתה כמוה. התלבושות של אורנה סמורגונסקי יפיפיות ומוצלחות. התאורה המצוינת של אבי יונה בואנו (במבי). הסאונד המוצלח של ניראל שרון.

כתיבת תגובה