הקרב על הנוף

(צילום: ז'ראר אלון)

חיים נוי על "צניחה חופשית" בתיאטרון חיפה: ציפי שביט ולאורה ריבלין נהנות מאוד על הבמה, בקומדיית המצבים הפרועה המתרחשת בדיור מוגן.

"צניחה חופשית" היא קומדיית מצבים פרועה שבה ציפי שביט משתוללת על הבמה ומנסה להביס את לאורה ריבלין, כדי לזכות במיטה נוחה וחלון מואר בבית דיור מוגן בו הן שוהות. ההצגה, בתיאטרון חיפה, מאת דייויד לינדסי אבייר,  המחזאי ומחבר מחזות הזמר  זוכה פרס הפוליצר והטוני, היא מצחיקה וגם מרגשת, ומאפשרת לשחקניות הראשיות הזדמנות להפגין משחק קומי משובח וגם סיפור חיים.

העלילה עוסקת באבי (ריבלין), דיירת בדיור מוגן, בחדר רחב ידיים מול חלון שטוף שמש. החדר אמנם מיועד לשתיים, אך אבי הצליחה לגרש את כל הדיירות שהשתכנו בו, ותמיד נותרה יחידה בחדר. עד שיום אחד מגיעה דיירת חדשה, מרלין (שביט), ההופכת את חייה של אבי לבלתי נסבלים. השותפה החדשה היא מלאת חיים, פטפטנית ועליזה ובעצם משתוללת ומתפרעת. אבי מחליטה להבריח את המטרד. השתיים מחליטות כי מי שתכעיס את רעותה, תפסיד בהתערבות ותצא מן הדירה. אולם כל הניסיונות ההדדיים לא צולחים. אפילו צניחה חופשית שמארגנת מרלין לאבי, בעל כורחה. ההתערבות עולה מדרגה ועתה על השתיים להפחיד עד מוות זו את זו ומי שתנצח , תזכה במיטה ליד החלון. העלילה מקבלת עתה תפנית ובה נחשפים סודות משפחתיים  וכמו כן מתחולל סיום המפתיע.

ציפי שביט אכן משתוללת על הבמה, אינה סותמת את פיה לרגע ואין ספק שגם הגברת מהשורה הראשונה הייתה שמחה לעלות לבמה, לחנוק אותה, אלמלא נאלצה להסתלק בעצמה כיוון שלא ראתה כלום בשל הפרוז'קטורים והרמקול הענק שהוצבו על הבמה מול פניה.

לאורה ריבלין בעלת הפוקר פייס, אינה מאפשרת לרעותה להרוס את חייה והיא מתנהלת כאילו לא קרה כלום, אפילו כשמרלין שביט ממשיכה להתפרע וגם מתחזה למתאבדת בתלייה, באמבטיה. שתי השחקניות מגלמות את התפקיד במיטבן ונראה שאפילו נהנות זו מזו, חרף המהומה שעל הבמה.

גיא גורביץ' מגלם נהדר את סקוטי, נציג ההנהלה המנסה לייצב את מערכת היחסים. מעין וינשטוק ותום אפלבאום (שגם עיצב את התנועה הנאה על הבמה), כבניה של מרלין, וגל ישראלי כבנה של אבי, משלימים את הצוות במשחק משובח.

משה נאור, המנהל האמנותי של התיאטרון, ביים קומדיה פרועה ועם זאת שזורה ברגעים מרגשים. התרגום של אסף צפור הוא עכשווי וקולח. התפאורה של ניב מנור מוצלחת מאוד. אורנה סמורגונסקי עיצבה תלבושות יפות. רן בגנו אחראי למוזיקה הנעימה והקצבית.

כתיבת תגובה